Otto motorun kısmi yüklerinde teorik minimum yakıt tüketimi
Özet
Otto motorları kısmi yük rejimlerinde pompalama kayıpları nedeniyle dizellere göre daha düşük verime sahiptir. Bu kayıpları azaltma yollarından biri kademeli dolgu uygulamasıdır. Geliştirmiş olduğumuz hesaplama yöntemini kullanarak 'iki aşamalı yanma' mekanizmasına sahip kademeli dolgulu motorun teorik minimum yakıt tüketimi karakteristikleri stokyometrik bileşimli 'homojen karışımlı yanma' mekanizmasına sahip klasik Otto motorun karakteristiği ile birlikte karşılaştırılmışlardır. Minimum efektif özgül yakıt tüketimi vuruntuya yol açmayacak yüksek sıkıştırma oranında 'iki aşamalı yanma' mekanizması ile elde edilmiştir. Böylece Otto ve dizel motoru avantajlarını tek bir motorda birleştirmek için bir teorik çözüm sunulmuştur.
Anahtar Kelimeler: Otto motoru, kademeli dolgulu motor, minimum yakıt tüketimi, kontrol karakteristikleri.
Tam Metin: PDF