İTÜDERGİSİ/d, Cilt 2, Sayı 5 (2003)

Yazı Büyüklüğü:  Küçük  Orta  Büyük

TORQUE - Müşteriyi geri döndürme kuvveti/Bir ilişkisel pazarlama modeli

Yiğit KULABAŞ, Selime SEZGİN

Özet


İlişkisel pazarlama, müşterilerle kurulan güçlü ilişkiler sayesinde, gelirlerin artırılması ve maliyetlerin düşürülmesi gibi beklentileri de içinde barındıran, oldukça popüler bir konudur. Popüleritesine rağmen, ilişkisel pazarlamayı operasyonel hale getirmeye yönelik hazırlanmış akademik çalışma sayısı oldukça azdır.  TORQUE Modeli bu amaçla geliştirilmiştir. Torque (Türkçe tork) kelimesi fizikte ‘döndürme kuvveti’ anlamına gelmektedir. Bu makale TORQUE kelimesi için yeni bir anlam önermektedir: müşteriyi geri getirmeye yol açan döndürme kuvveti. Kelime aynı zamanda Teknoloji, Organizasyonel değişim, İlişki geliştirme, Kalite, Benzersizlik ve Etik adımlarının (ingilizce karşılıklarının) kısaltmasıdır. Model farklı pazarlara ve farklı kültürlere  uygulanabilir.

Anahtar Kelimeler: İlişkisel pazarlama, müşteri ilişkileri yönetimi (CRM), müşteri sadakati.


Tam Metin: PDF